Tussendoortje: Zuid-Korea, dag 1 - reis - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Olav Versloot - WaarBenJij.nu Tussendoortje: Zuid-Korea, dag 1 - reis - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Olav Versloot - WaarBenJij.nu

Tussendoortje: Zuid-Korea, dag 1 - reis

Blijf op de hoogte en volg Olav

21 Oktober 2013 | Zuid-Korea, Seoel

Het is heel lang geleden dat ik hier wat geplaatst heb. Om precies te zijn: 9 September vorig jaar. Niet dat ik dat nou nog precies wist trouwens, heb het even opgezocht.... Waarom dan nu opeens weer actief? Simpel: omdat er wat te melden valt. Nou is er altijd wel iets dat de moeite van het vermelde waard is, maar dan zou ik nogal in herhaling gaan vallen.

Een nieuw stukje dus, en niet uit Doha deze keer, maar uit Seoul. Seoul? Inderdaad: hoofdstad van Zuid-Korea en gastheer van de Spelen van 1988. We kennen allemaal Ben Johnson nog, neem ik aan. Daar dus. Hoe ik daar kom? Gewoon, met het vliegtuig. OK, waarom dan? Omdat ik blijkbaar het goede antwoord heb gegeven op een evaluatieformuliertje voor de reparatie van mijn Kia. Ik moest toch wachten en zag dat je daarmee een reisje deze kant op kon winnen en had toch nog een half uurtje over. Het grappige is wel dat ik geen flauw benul meer heb van wat ik er nou eigenlijk ingevuld heb. Er waren twee winnaars in Doha, mijn mede winnaar blijkt ook nog ook voor Aspetar te werken. We zijn niet alleen winnaars van dit reisje, nee, we zijn vanaf nu de komende jaaaaaaaaaaaren "official brand ambassador". Wat dat ook moge betekenen. Ik geloof dat het in ieder geval betekent dat ik flinke korting krijg op onderhoud, nieuwe auto's en wat dies meer zij.

Maar goed, een reisje naar Seoul dus: vijf dagen plus twee reisdagen. Zondagavond om kwart voor twaalf zijn we naar Dubai gevlogen en daar vandaan door naar Seoul. We kwamen hier op maandag om vijf uur (plaatselijke tijd, zes uur tijdverschil met Doha) aan en waren rond half acht in het hotel. Dat duurde vooral zo lang omdat we meteen kennis mochten maken met de avondspits van Seoul. In Doha rijdt het over het algemeen tenminste nog.

We hebben dinsdag, woensdag en donderdag een gemengd programma van Kia verplichtingen en Koreaanse cultuurdingetjes en vrijdag vrij om koffers te pakken en te shoppen voor het thuisfront. De bestellingen zijn al doorgegeven: Tom moest ik maar verrassen, Nina wil een knuffel van een beest dat hier veel voorkomt (heb al een kakkerlak voorgesteld!) en Sara wil een witte muis. Maar als die er niet zijn mag een zwarte ook. Vrouwlief heeft geen voorkeur opgegeven.

We zijn hier met een grote groep "brand ambassadors" van over de hele wereld, ik heb in ieder geval de Filipijnen, Irak, Saudi Arabië, Qatar (duh!), de Emiraten, Zuid Afrika, Algerije, Brazilië en Colombia langs zien komen. Echt contact tussen de verschillende groepen is er nog niet, maar misschien heeft iedereen nog wat last van de reis. Ik hoop het maar!

Ik zal jullie hier de komende dagen op de hoogte houden van wat we hier allemaal doen!

Tot Snel!
Olav

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olav

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 135711

Voorgaande reizen:

16 Juni 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: